Dotty or Die

Dotty sjunger för kråkorna. De kanske inte lyssnar. Men det spelar ingen roll för Dotty sjunger om VÄLDIGT viktiga saker. Som rynkgrejer. Och godhet. Dotty or die!

En ny seger för Dotty

Publicerad 2014-10-14 11:11:25 i Allmänt,

Dotty vann i morse en ny men inte helt oväntad seger mot badrumsvågen. Efter en lång tid av förluster verkar nu vinden ha vänt för Dotty. Hon kommenterar morgonens vinst:
 
- Det är ingen anmärkningsvärd vinst i sig om man ser till dagens match, det som känns extra roligt är att jag tar mig upp i division 84. Nu gäller det bara att inte åka ut.
 
Dotty har sakta men säkert klättrat i divisionerna, från 93:an till 84:an. 
 
- Vad är ditt mål?
- Mitt mål är väl division 65 men det är inte tidsbestämt när jag ska nå dit. Det är en lång väg att gå.
- Du har tidigare sagt att du har haft svårt att fokusera på spelet. Hur disträ är du?
- Svårt att svara på. Jag kan beskriva det så här, om jag ska duscha t ex, så är det ju lätt att komma ihåg att jag har gått in i duschen eftersom jag ser att jag är där. Det kan däremot vara lite svårare att veta om jag tvättat håret eller inte, om jag tvättat ansiktet på riktigt eller bara tänkt på att göra det. Oftast är jag någon helt annanstans i tankarna, jag kanske för mitt inre spelar upp en fiktiv dialog mellan dotterns lärare och skolbusschauffören, i en fiktiv situation som att dottern blivit sjuk i skolan och... Well well cykelställ. Då tvålar jag helt enkelt in mig igen. Eftersom det är trist att duscha gör jag det ändå snabbt och kommer ut ren på andra sidan, så det är inget stort problem.
- Ok. Hmm. Hur ser din taktik ut?
- Min taktik är att inte ha någon taktik. Men kaffe och cigaretter dämpar aptiten en del, resten måste vara att jag helt enkelt glömmer bort att äta.
- Röka? Det är inte bra.
- Nej, verkligen inte.
 
Vi frågar Dotty om hon har något tips till andra som tävlar mot badrumsvågen.
 
- Om du som jag har en stressig och kaosig vardag, försök inte f ö r mycket, det är mitt bästa tips. Det finns mycket som är viktigare än vikten, att man är snäll mot andra och sig själv t ex. Det är viktigt att vara närvarande i livet, så som det är just nu och inte bara tänka på allt man kan göra sen när man är där. Om du lyckas hitta ett par matchande strumpor i tvätthögen, njut av dem, tänk att det här är bra, även om den ena råkar ha ett hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela