Dotty or Die

Dotty sjunger för kråkorna. De kanske inte lyssnar. Men det spelar ingen roll för Dotty sjunger om VÄLDIGT viktiga saker. Som rynkgrejer. Och godhet. Dotty or die!

Naturtrauma

Publicerad 2017-08-10 23:16:00 i Allmänt,

Hänt i veckan:


Älgkalv besökte utomhusbad utan att erlägga entréavgift. Mänskliga besökare traumatiserades av händelsen och kräver kommunen på ersättning. Ta del av SVT:s rapportering genom att klicka på länken nedan. 

Ville bara berätta att igårkväll flög det in flera skalbaggar i lilla prinsessans sovrum. De störde hennes sömn och flög nästan rätt in i ögat på henne. De kunde ha flugit in i näsborrarna. Så att hon inte kunnat andas. Jag tänker givetvis kräva avdrag på hyran. Har inte hyresvärden talat om för skalbaggarna - på skalbaggsspråk - att de inte är välkomna i vårt hus?

Och sen. I morse. Började det regna. Jag blev blöt! Var ute å promenad och allt vatten som duggade över mig, jag frös och blev tvungen att gå hem och byta kläder. Tänker givetsvis kräva samhällsföreningen på ersättning. Att de inte har ordnat anvisningar för regnmolnen. 

Det är inte slut där vetnivad. Jag tog bussen till stan och bussen stannade vid en hållplats för att ta upp passagerare och då var det en KO som hade BAJSAT i hagen intill hållplatsen. Det luktade SÅ JÄVLA ILLA. Tänker kräva bussbolaget på ersättning. 

Nyhetsrapportering här - klick klick

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela