Dotty or Die

Dotty sjunger för kråkorna. De kanske inte lyssnar. Men det spelar ingen roll för Dotty sjunger om VÄLDIGT viktiga saker. Som rynkgrejer. Och godhet. Dotty or die!

Äntligen?

Publicerad 2017-09-14 09:30:00 i Allmänt,

 
 
 

Jag står i kö. Jag har tvekat länge för att försöka få plats i den där kön, trott att jag ska klara allt själv. Jag ska få genomgå en psykiatrisk utredning. Tre saker:

 
Lättnaden! Jag kanske äntligen ska få hjälp att vara jag. Jag kanske ska få höra att jag inte bara är klen, lat och jobbig. Att det är nåt mer som gör att jag misslyckas. Att jag har känslorna utanpå. 
 
Oron! För att utredningen ska visa att jag är klen, lat och jobbig. Skärp dig och gå hem och lev ditt liv som alla andra.
 
Skammen! För att även om jag kan prata om det, så är det inte alla som kan ta det. Jag kommer att bli stigmatiserad. Men det är ok, för jag kommer få hjälp. 
 
 #psykiskohälsa #depression #ångest #baravaramigsjälv #prataomdet #psykiatriskutredning #borderline #ADHD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela